marți, 21 decembrie 2010

Cum să ai o pagină productivă pe Facebook în şapte paşi

Autor: Paul Dumitru
sursa: evz.ro
Expunerea pe Facebook poate fi, zilele acestea, de 1.000 de ori mai valoroasă decât ar fi, de exemplu, o campanie de promovare cu flyere în centrul oraşului.
Pentru a vă promova afacerea pe Facebook nu e suficient să fiţi prezenţi pe reţea. Trebuie să fiţi activi şi să comunicaţi inteligentSursa: REUTERS

Promovarea unei afaceri pe Facebook se traduce nu doar în notorietate şi reputaţie, dar şi în profit. Asta pentru că pe Facebook se află deja peste două milioane de utilizatori români, în timp ce prin centrul oraşului dumneavoastră sunt slabe şanse să treacă mai mult de câteva mii.

Dar să fiţi prezenţi pe cea mai populară reţea de socializare din lume nu e de ajuns. Iată un scurt ghid pentru a vă crea o pagină productivă pe Facebook.


1. Pagină versus profil. Dacă vreţi să vă promovaţi businessul pe Facebook, trebuie să creaţi o pagină în locul unui profil. Pe lângă faptul că regulile de utilizare ale reţelei fondate de Mark Zuckerberg indică pe cât se poate de clar acest lucru, o pagină este, realistic vorbind, mai bună. Şi asta pentru că, în primul rând, o pagină este mai puţin intruzivă. Doar utilizatorii care sunt cu adevărat interesaţi de activitatea firmei dumneavoastră vor alege să vă urmărească, dând "like" paginii şi devenind fani.

E adevărat că un profil vă poate ajuta să vă creşteţi mai repede reţeaua de contacte (adăugându-i pe oameni în lista de prieteni), dar asta s-ar putea să-i deranjeze pe cei mai mulţi dintre ei şi să vă afecteze imaginea.

De altfel, ei sunt acolo, în esenţă, ca să socializeze, nu pentru a lua contact cu diverse firme. În plus, un profil nu poate depăşi 5.000 de prieteni, în timp ce numărul de fani al unei pagini nu are o limită.

Mai important e însă faptul că o pagină pe Facebook oferă mult mai multe avantaje administratorului său, precum: statistici amănunţite, defalcate pe orice perioadă, plus posibilitatea de a crea taburi personalizate şi de a utiliza aplicaţii complementare.

2.Info. Pentru că sunt şanse mari ca aceia care ajung pe pagina de Facebook a businessului dumneavoastră să vrea să ştie mai multe despre acesta, e bine să com ple taţi informaţiile de bază, care-i conturează imaginea: domeniul de activitate, produsele comercializate, serviciile disponibile, adresa, descrierea pe scurt a firmei. Puteţi, de exemplu, să po ves tiţi cum aţi pornit afacerea.

3. Taburi personalizate. Pagina de Facebook a unui business este un fel de mini-website sau un al doilea blog. De fapt, în anumite cazuri, aproape că poate înlocui complet blogul. Taburile funcţionează ca nişte pagini ale unui website, putând avea un conţinut personalizat, precum un mesaj de întâmpinare a fanilor noi, concursuri, formulare de înscriere la promoţii etc. Pentru a adăuga taburi noi, personalizate, puteţi folosi aplicaţia "Static FBML", care permite să încărcaţi, printre altele, imagini, videoclipuri, prezentări şi text în format FBML, similar celui HTML.

Spre exemplu, dacă firma dumneavoastră are un sediu fizic, puteţi crea un tab care să conţină o hartă a locului, astfel încât potenţialii clienţi aflaţi pe Facebook să vă poată găsi mai uşor. Una dintre puţinele aplicaţii care permit încărcarea unei hărţi interactive este Umapper. În rest, dacă aveţi afişe, le puteţi încărca personal într-un tab al paginii voastre pe Facebook.

Lăţimea unui document încărcat într-un tab poate fi de maximum 520 de pixeli; lungimea este variabilă.

4. Fiţi activi şi utili. Încercaţi să fiţi activi şi să construiţi un dialog constant cu fanii dumneavoastră. Daţi-le de ştire în legătură cu ce se întâmplă cu businessul, fie că e vorba despre vreo promoţie, extindere teritorială, participarea la un târg, schimbarea programului de lucru cu clienţii sau vreun alt eveniment. În plus, fiţi de ajutor: dacă vindeţi scaune, spre exemplu, explicaţi-le fanilor voştri care sunt cele mai bune scaune pentru lucrul la birou sau pentru a lua masa.

5. Profitaţi de comunitate. Odată creată o anumită masă de fani (câteva sute, de exemplu), implicaţi-i în activitatea dumneavoastră: cereţi-le părerea despre produsele care le plac sau despre modul în care cred ei că aţi putea să vă îmbunătăţiţi serviciile. Le puteţi cere chiar să vă ajute cu sugestii privind furnizorii pentru anumite servicii. Sau puteţi să faceţi un sondaj în rândul lor.

6. Concursuri. Ca să puteţi consolida o comunitate de fani ai paginii voastre, încercaţi să găsiţi o modalitate de a le oferi ceva exclusiv. Spre exemplu, oferiţi-le şansa de a beneficia de reduceri suplimentare sau de promoţii exclusive, cu condiţia să folosească anumite coduri pe care numai ei le primesc. Încercaţi să organizaţi din când în când evenimente la care să participe.

7. Fiţi autentici. Oamenii s-au săturat de promovarea agresivă şi de mesaje de tip SPAM, dar şi de mesaje cu un conţinut slab, pompoase ori exagerate. Încercaţi să fiţi autentici. Transmiteţi informaţii reale şi corecte, construiţi o comunicare inteligentă şi formulaţi mesaje coerente şi simpatice. Înainte de toate, e important să transmiteţi încredere şi autenticitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu