vineri, 7 ianuarie 2011

Cele mai importante tendinte in social media pentru 2011

Doua din momentele marcante ale anului trecut in social media au fost strans legate de depasirea pragului de 2 milioane de utilizatori ai retelei de socializare Facebook in Romania, respectiv intrarea Groupon pe piata locala. Anul acesta se anunta cel putin la fel de interesant pentru industria de profil, tendintele anului fiind strans legate de vedetele din 2010.
Anul trecut, reteaua de socializare Facebook a avut o evolutie fulminanta, afirmatie intarita de cifre – daca la inceputul lui 2010 existau 500.000 de utilizatori romani, la finalul anului erau 2,2 milioane de conturi deschise pe plan local. La nivel mondial, pentru Facebook 2010 a fost anul in care a trecut de pragul de 500 de milioane de utilizatori si in care si-a anuntat ambitia de a ajunge la 1 miliard de conturi cat mai curand posibil.

Probabil impresionati de ascensiunea Facebook, Google si Yahoo si-au reiterat intentiile de crestere pe piata locala. Google a deschis deja un birou local in urma cu cateva luni, iar de la Yahoo! asteptam versiunea in limba romana a celebrului portal.

Pe de alta parte, desi Twitter a crescut destul de mult in lume, iar pe plan local aproape si-a dublat numarul de utilizatori, ramane in continuare un serviciu cu o nisa foarte ingusta in Romania.

Groupon, serviciul ce ofera produse si servicii cu mari reduceri pentru grupuri de cumparatori, se bucura de statutul de "start-up-ul online cu cea mai rapida crestere din istorie" si de renumele de a fi refuzat oferta de cumpararea din partea Google, estimata la 5-6 miliarde de dolari. Groupon a intrat in Romania in noiembrie avand de infruntat 29 de "clone" ale acestui model de business, spune Cristian Manafu, managing partner Evensys.

“Cred ca cele mai important moment a fost trecerea Facebook de 2 milioane de utilizatori in Romania si de jumatate de milliard in lume. Si Groupon – nu neaparat social media insa si el probabil un moment esential pentru 2010. In rest, in tara, nu cred ca avem decat involutii, blogging-ul a intrat intr-un mainstream provincial cu bugete penibile, Twitter este in continuare subutilizat, forumurile raman, din lipsa de echipe de marketing inteligente, niste simple spatii aride de «white noise» pentru advertiseri”, adauga Bogdana Butnar, head of new business si digital in cadrul Headvertising.

La randul sau, Calin Rotarus, managing director al ARBOinteractive, regia care gestioneaza, pe plan local, spatiul publicitar in reteaua de socializare Hi5, subliniaza ca tendinte importante in 2010 pozitionarea si targetarea in social media. “In cadrul fenomenului fiecare participant si-a definit pozitionarea si implicit targetul. Febra retelelor sociale se va transforma in cotidian, atat din partea utilizatorilor, cat si din partea advertiserilor”, explica Rotarus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu