duminică, 6 februarie 2011

A cui datorie este optimizarea pentru motoarele de căutare?

La această întrebare majoritatea proprietarilor paginilor răspund "bineînţeles că este datoria webmasterului ca pagina web să fie corespunzătoare şi din punct de vedere al optimizării pentru motoarele de căutare şi să obţină poziţii distincte în clasamente."

Însă este adevărat numai parţial acest lucru. Ba mai mult! Există sarcini care aparţin în mod special proprietarilor paginilor. Numai câteva dinre acestea:

Găsirea cuvintelor cheie potrivite
Deoarece proprietarul cunoaşte cel mai bine domeniul în care îşi desfăşoară activitatea. Cu ajutorul Google Adwords se pot găsi cele mai potrivite cuvinte cheie.


Editarea conţinutului
Definirea conţinutului paginii este o sarcină primordială. Conţinutului îi aparţin şi tag-urile Title, Meta description şi Meta keywords. Textul paginii nu trebuie compus numai după cerinţele optimizării de căutare. (Deoarece acesta se adresează în primul rând vizitatorilor de origine umană.)


Mărirea popularităţii linkurilor
După terminarea construcţiei paginii web, cea mai importantă sarcină este să procurăm cât mai multe backlinkuri valoroase şi relevante.
Articolul de faţă se concentrează în special asupra acestui fapt.

Optimizarea unui site web pentru motoarele de căutare se compune din două părţi:

Organizarea interioară a site-ului
Plasarea conţinutului şi cuvintelor cheie potrivite fiecărei pagini în parte. Organizarea structurii linkurilor interioare. Accesibilitatea potrivită a paginilor. Alegerea textelor potrivite pentru tag-urile title, meta keywords, meta description, heading şi body.


Backlinkurile (referinţele către site şi către paginile site-ului)
Adică şi numărul şi cantitatea lor, deci popularitatea prin linkuri.


Proprietarii paginilor care nu doresc să optimizeze personal pagina lor, de obicei apelează la ajutorul specialiştilor. Asta ar fi în regulă, specialistul angajat efectuează modificările necesare, finalizează manopera, primeşte onorariul şi cu aceasta s-a şi terminat optimizarea paginii pentru motoarele de căutare. Aceasta bineînţeles are şi efect, dar majoritatea proprietarilor neglijează un lucru foarte important.

Optimizarea web nu depinde numai de organizarea propriului nostru site, ci sunt indispensabile efectuarea unor sarcini, care aparţin proprietarului. Cea mai importantă dintre acestea este popularizarea paginii. Volumul muncii şi extinderea lui în timp rareori dă posibilitatea ca specialistul să se ocupe cu aceasta luni întregi. Bineînţeles şi aceasta se poate plăti, dar şi eu recomand clienţilor mei să-şi facă singuri popularizarea pentru că acest lucru ei îl pot face cel mai bine.

Nu pot să accentuez destul, cât este de importantă popularitatea prin linkuri. (Nu degeaba mi-am scris cartea în aşa fel încât să fie de folos atât webmasterilor cât şi proprietarilor paginilor şi pentru cei care nu cunosc bine limbajul HTML.)

Procurarea backlinkurilor nu este o sarcină de o singură ocazie, ci presupune o muncă continuă şi sistematică, ceea ce proprietarii paginilor pot efectua cel mai eficient. Ei cunosc cel mai bine paginile lor şi domeniile cu care se ocupă.

Bineînţeles că putem trasa această sarcină unui angajat, sau unei firme specializate în domeniu, dar nu-i sigur că merită. Popularizarea paginii este un proces continuu fără sfârşit, care trebuie făcut permanent. La început va fi mai mare elanul, posibilităţile sunt multiple, dezvoltarea va fi mai mare, după aceea din ce în ce mai greu. În cazul angajării unui specialist trebuie plătit timpul şi munca lui dacă nu proprietarul se ocupă de aceasta. Dar dacă proprietarul face această muncă, atunci totul va fi în mâna lui, va ştii cu precizie cu ajutorul căror parteneri şi a căror referinţe a procurat backlinkul respectiv. Popularizarea paginii nu necesită cunoştinţe HTML, oricine este capabil să facă, trebuie să aibă grijă doar de calitatea parteneriatelor.

Nu este vorba despre o muncă uşoară, dar mai degrabă aş numi-o perpetuă decât grea.

Toată lumea trebuie să se decidă singură dacă se angajează la munca de popularizare, ori îi încredinţează altei persoane.

Articolul următor se adresează celor care au decis că ei singuri vor să efectueze popularizarea. Ne vom ocupa de problematica începuturilor şi vom studia ce trebuie să avem în vedere pe parcursul muncii.

Vă dorim succes la învăţătură şi la muncă!
articol preluat de pe seowebtools.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu