Doua din momentele marcante ale anului trecut in social media au fost strans legate de depasirea pragului de 2 milioane de utilizatori ai retelei de socializare Facebook in Romania, respectiv intrarea Groupon pe piata locala. Anul acesta se anunta cel putin la fel de interesant pentru industria de profil, tendintele anului fiind strans legate de vedetele din 2010.
Una dintre tendintele importante in social media in 2010 a fost reprezentata de intrarea mai multor companii via Facebook. “Daca in anii trecuti am vazut putine bloguri de companie sau conturi de Twitter foarte active pentru brand-uri, in 2010, am intalnit foarte multe afaceri care s-au imprietenit cu Facebook si au inceput sa il foloseasca destul de intens”, spune Cristian Manafu.
De asemenea, companiile au inceput sa angajeze oameni cu experienta in social media sau sa investeasca in pregatirea angajatilor, un exemplu in acest sens fiind BCR, care are un specialist in acest domeniu.
Totodata, timpul petrecut in social media, in principal in retelele sociale, a crescut in 2010. Un studiu TNS arata ca in septembrie 2010, la nivel global, utilizatorii de Internet petreceau in jur de 4,6 ore pe saptamana pe retelele sociale si 4,4 ore pentru a citi si scrie e-mail-uri.
Pe de alta parte, la nivel international au aparut mai multe instrumente de monitorizare si masurare a prezentei brandurilor in social media. “In Romania cel mai interesant lucru in 2010 a fost apetitul cu care brandurile s-au aruncat pe Facebook. Au aparut sute de pagini de companie si de brand aproape peste noapte, majoritatea fara o strategie desteapta in spate. Daca e sa numar blogurile, microblog-urile si forumurile in social media (ceea ce eu as face) cred ca in 2010 am vazut pierderea apetitului advertiserilor pentru investitia in blogging, cu putine exceptii notabile din randul putinilor bloggeri A-list, si de asemenea inceperea declinului Twitter precum si continua indiferenta a brandurilor fata de forumuri, acolo unde zilnic se petrec mai multe interactiuni decat in multe alte locatii pe Internet”, explica Bogdana Butnar.
Chiar daca 2011 va fi la inceput marcat de “Facebook mania”, cu timpul insa oamenii vor incepe, ca si in cazul altor medii sociale, sa isi puna intrebari referitoare la ROI si strategie, ceea ce va duce la o filtrare a prezentei in social media.
“Nu imi dau seama daca vom vedea vreun fel de concurenta pentru Facebook de la Hi5 sau retele locale gen TPU. Probabil ca nu. Important este ca odata trecuta perioada de «iubire oarba» companiile vor evalua ce au de castigat din retele sociale si isi vor modifica atitudinea in consecinta. Asa s-a intamplat si cu blogurile si cu Twitter”, completeaza Butnar.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu